petak, 15. travnja 2011.

WWW, E-MAIL , INTRANET

Bez Interneta ne može se zamisliti produktivan i kvalitetan rad niti u jednom poslovnom okruženju, bilo da se radi o nekoj ustanovi, malom uredu ili kućanstvu. Kada govorimo o internetu bitno je objasniti pojmove World Wide Web, elektronička pošta i intranet pokazujući kako navedeni čimbenici mogu pomoći menadžerima u postizanju organizacijskih ciljeva. Menadžeri mogu koristiti internet i za pronalaženje novih zaposlenika.
WORLD WIDE WEB (www) je segment interneta koji menadžerima omogućuje da imaju mjesto s informacijama koje se naziva mrežnim čvorom te je dostupno 24 sata dnevno sedam dana u tjednu svakom korisniku interneta. Web danas predstavlja najvažniju tehnologiju za publiciranje, komunikaciju i elektroničko poslovanje. World Wide Web je danas najmoćniji i najfleksibilniji Internet sustav koji postoji. Web se sastoji od sljedećih elemenata: web poslužitelji(engl.Web servers) su računala na kojima se nalaze web mjesta(engl.Web site). Početna stranica web mjesta(engl.home page) predstavlja osnovnu točku pristupa web mjestu te ima zadaću pružanja informacija o sadržaju Web mjesta.
ELEKTRONIČKA POŠTA (e-mail) je usluga koja pojedincima omogućuje elektroničko stvaranje poruka, uređivanje i međusobno slanje poruka. To je jedna od najviše korištenih usluga interneta koja omogućava brzu i jeftinu globalnu komunikaciju između pojedinaca i skupina ljudi. Elektronička pošta pojednostavljuje i ubrzava ostvarenje osnovnih ljudskih potreba odnosno potrebu za komunikaciju. Poruke se šalju u primateljev poštanski sandučić u kojem ih primatelj može pročitati, pohraniti, proslijediti ih drugima, izbrisati ili na njih odgovoriti. Korištenje elektroničke pošte u organizacijama omogućuje dosad neviđeno brzu, učinkovitu i efikasnu komunikaciju u organizacijama. Poruke se mogu slati i primati diljem svijeta u samo nekoliko sekunda s bilo koje lokacije dok postoji pristup internetu.
INTRANET je privatna računalna mreža koja se koristi strukturom i normama interneta, a omogućuje elektroničku komunikaciju i razmjenu informacija među zaposlenicima unutar jedne tvrtke. Za izgradnju intraneta koriste se isti koncepti i tehnologije potrebne i za Internet, kao što su klijenti i serveri koji koriste Internet protokoli. Jedan od najvećih problema korisnika intraneta je održavanje sigurnosti mreže odnosno sprječavanje ljudi izvan tvrtke kojima nije odobren pristup da provale u sustav i dođu do osjetljivih i važnih informacija. Način kojim se takav problem može spriječiti je instaliranje sigurnosnog sustava koji se naziva vatrozid (engl.firewall). Tvrtke svoj intranet mogu proširiti uvođenjem ekstraneta koji omogućuje pristup odabranim partnerima, klijentima ili dobavljačima koji mogu naručivati te provjeravati stanje svoje narudžbe.
Osnovna zadaća menadžera je postići organizacijske ciljeve korištenjem organizacijskih resursa. Odgovarajuća internetska stranica je organizacijski resurs koji menadžerima može pomoći ostvariti organizacijske ciljeve kao što su:
·        Efikasnije plasiranje proizvoda na tržište
·         Poboljšanje kvalitete novih zaposlenika
·        Poboljšanje kvalitete proizvoda
·        Globalna komunikacija
·        Poticanje kreativnosti organizacijskih članova.








Nema komentara:

Objavi komentar