Primjena informacijske tehnologije u poslovanju predstavlja značajnu konkurentsku prednost u poslovanju. Informacijska tehnologija uključuje tehnologiju poput računala i telekomunikacijskih uređaja koje se rabe za korištenje informacija u obavljanju radnih zadataka. Neka od novijih saznanja o informacijskoj tehnologiji su: informacijski sustavi, sustav podrške donošenju odluka uprave i računalne mreže. Informacijski sustav (IS) je mreža aplikacija unutar neke organizacije kojom se menadžeri opskrbljuju informacijama. Tipični informacijski sustav je organizacijska mreža koja menadžerima omogućuje trajni pristup ključnim informacijama. Također, informacijski sustav menadžere opskrbljuje izvješćima važnima za značajne organizacijske aktivnosti poput prodaje, proizvodnosti radnika i fluktuacije radnika. Na temelju informacija dobivenih putem informacijskog sustava menadžeri donose odluke čiji je cilj poboljšati poslovanje organizacije. Menadžeri se koriste računalom za pristup podacima o tvrtki putem interneta. Jednostavno rečeno, informacijski sustav je planirani, sistematični mehanizam koji menadžerima omogućuje pristup relevantnim informacijama na sistematičan način. Kako bi normalno funkcionirao, informacijski sustav se sastoji od šest osnovnih koraka:
· Definiranje potreba za informacijama
· Izbor i prikupljanje odgovarajućih podataka
· Sažimanje podataka
· Analiza podataka
· Prijenos informacija
· Korištenje informacija.
U suvremenim uvjetima informacijski sustav se globalizira, odnosno razvija kao svjetska informacijska mreža otvorena svakom tko se na nju priključi. Na taj način se državni I nacionalni monopol razbija na informacije, što pridonosi podizanju obrazovne razine ljudi i demokratizaciji društvenih odnosa. Razvoj informacijskih sustava te sve šira i potpunija informatizacija, stvaranje i povezivanje informacijskih mreža u globalni internetski sustav te sve veća važnost podataka i informacija na svim područjima ljudskog života, ističe pitanje sigurnosti na informacijskom području, odnosno pitanje informacijsko- komunikacijske sigurnosti. Općenito govoreći, informacijski sustavi mogu stvoriti vrijednost na različite načine, a kao neke zajedničke vrijednosti mogu se izdvojiti:
1. informacijski sustav može poboljšati proizvode ili usluge – povećavanjem kvalitete, smanjenjem troškova, ili dodavanjem željenog oblika,
2. informacijski sustav može povećati učinkovitost – automatskim obavljanjem ponavljajućih radnji, gdje pravovremeno obavljanje znatno utječe na učinkovitost,
3. informacijski sustav može poboljšati proces upravljanja – osiguravanjem dostupnosti pravovremenih i pouzdanih informacija omogućuje lakše planiranje, kontroliranje i vrednovanje poslovnih aktivnosti, u cilju smanjenja neizvjesnosti prilikom odlučivanja, odnosno poboljšavanjem kvalitete odlučivanja.
Nema komentara:
Objavi komentar