Proces razvoja informacije započinje prikupljanjem činjenica i statističke vrijednosti koje nazivamo PODACIMA. Kad ih se jednom prikupi, podaci se obično analiziraju. INFORMACIJA je skup zaključaka donesenih na temelju analize podataka. Informacije koje menadžeri dobivaju u velikoj mjeri utječu na donošenje odluka koje određuju aktivnosti unutar organizacije, koje zatim s vremenom dovode do uspjeha ili neuspjeha organizacije. Vrijednost informacije procjenjuje se na temelju koristi koju organizacija može imati ako je iskoristi. Što je veća korist, to je informacija vrednija. Postoje četiri glavna čimbenika koja određuju vrijednost informacije:
- Prikladnost informacije
- Kvaliteta informacije
- Pravovremenost informacije
- Količina informacije.
Prikladnost informacije definiramo prema mjeri u kojoj je informacija važna za situaciju u kojoj menadžer donosi odluku. Ako je informacija prilično bitna, kažemo da je prikladna. S rastom prikladnosti informacije raste i njezina vrijednost. Obilježja prikladne informacije za donošenje odluka su: operativna kontrola, kontrola upravljanja te strateško planiranje. Drugi primarni čimbenik koji određuje vrijednost informacija je kvaliteta informacija-mjera u kojoj informacija odražava stvarno stanje stvari. Što je informacija bliža stvarnosti, viša je njezina kvaliteta i vrijednost. Općenito, što je viša kvaliteta informacija dostupnih menadžerima bolje su opremljeni za donošenje odluka te je veća vjerojatnost da će organizacija biti dugoročno uspješna. Netočno prikupljanje podataka može dovesti do informacija vrlo slabe kvalitete. Pravovremenost informacija, treći glavni čimbenik koji određuje vrijednost informacija, jest pokazatelj u kojoj mjeri dobivena informacija omogućuje donošenje odluka i poduzimanje koraka tako da organizacija od obrade informacije ima koristi. Informacija koju je rukovoditelj primio u trenutku u kojem je može i iskoristiti, naziva se pravovremena informacija. Četvrta i posljednja odrednica vrijednosti informacije je količina informacije. Prije donošenja odluke, menadžeri bi trebali procijeniti količinu informacija koja im stoji na raspolaganju, a povezana je s donošenjem odluke. Ako menadžeri procjene da je količina informacija nedovoljna, prije donošenja odluke treba prikupiti dodatne informacije. U suprotnome, ako procijene da je količina raspoloživih informacija dovoljna, menadžerova odluka je opravdana. Postoji i mogućnost raspolaganja s previše informacija. Prevelika količina informacija može kod menadžera izazvati strah od donošenja odluke i dovesti ga u situaciju da nikad ne donose važnu odluku. Pretrpanost informacijama se obično smatra glavnim uzrokom nedostatka odlučivanja u organizaciju.
Nema komentara:
Objavi komentar